Tankeförråd

Jag bestämde mig för att prova en sak. Jag skapade mig själv ett tankeförråd, lite á la Dreamcatcher. De som har sett filmen förstår precis.

Mitt förråd såg ungefär ut sådär. Gammalt, lite förfallet och med en himla massa trappor.
När jag skulle slänga en tanke så var jag dock tvungen att gå ända ner för att komma till min brännugn. Då trollade jag dit en hiss. Då blev det genast mycket mer praktiskt!

Jag måste nog öva lite mer på det här med att slänga tankar. Det gick inget vidare, MEN, jag kände mig både lättare och mer tillfreds när jag var färdig. Tankar är inte det lättaste att bara ta bort tyvärr. Jag tänker iallafall försöka slänga den här tanken flera gånger om dagen så länge som det krävs.

Jag är övertygad om att det kommer att fungera! Man måste bara bli tillräckligt duktig!

Dumma tankar är ju lite som ett virus på en dator. Det dyker upp och förstör en massor, det är svårt att få bort och även om man lyckas ta bort det en gång så är det inte någon garanti på att det inte kommer tillbaka.
Man får helt enkelt kämpa på!

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0