Avskedsöl på gamla goa Bongo

Dagen började verkligen som ett totalt failure. Trots pappas ansträngningar och hjälp blev jag inte på bättre humör. Jag var fett nervös och det kändes som att jag inte hade förberett mig alls inför den kommande skoldagen.

Imorgon gäller det dock. Jag stiger på bussen till Göteborg klockan 07.35 och sen börjar skolan klockan 11.00. Det kan bli intressant det här. En kristen folkhögskola. Där passar jag in som handen i handsken. Not.

Dagen fortsatte trots att jag försökte somna flera gånger under dagen. Pappa satte naturligtvis stopp för alla mina försök att fly undan mina sysslor. Trots att jag försökte kunde jag inte låta bli att le åt hur mycket han brydde sig.

Äntligen får jag sätta ner min trötta bakdel i pappas obekväma soffa och då ringer Malin. När samtalet är avslutat och jag har givit ett löfte jag inte vet om jag orkar hålla är pappa snabbt framme och frågar om jag vill ha skjuts till Malin. Då kunde jag inte tacka nej.

Vi spelar Dimmu borgir på dånande hög volym, headbangar och skrattar hela bilresan. Tillslut kliver jag ur bilen och stegar upp för trappan till RFSL cafét. Vi leker sanning och konsekvens med ett gäng 17-åringar och det var faktiskt ganska underhållande. Vi drar vidare mot Bongo där Malin köper in två öl och en cider till mig som jag tacksamt tar emot. 

Kvällen blev oväntat lyckad trots allt. Tack allihopa! Jag kommer att sakna er!

(Carro: "Jag var hos min nya tjej och var tvungen att gå in på toan och skita. Hon går in efter mig och kommer ut tämligen missnöjd och frågar: "Carro, har du bajsat?" Carro: "Nej..!" Flickvän: "Joo, men det luktar ju jätteilla. Du måste ha bajsat." Carro: "Nej, jag har inte bajsat" Flickvän: "Nehe, men då måste du ha fisit jävligt illa för det luktar skit". Carro: "Men jag har inte gjort det!" Flickvän: "Jo, men det måste du ju ha gjort." Carro: "Okej! Det kom lite bajs.")


Kommentarer
Postat av: moa

du kommer regera skolan!

2010-01-14 @ 13:50:46
URL: http://moa.gyt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0