Fega jävlar

Jag sitter i köket med en skål flingor. Flingor och sojamjölk. Så jävulskt gott. Medans jag sitter och äter håller jag emot ett enormt starkt begär att skrika rakt ut, länge, högt, hjärtskärande.

Som en underbar far och förebild berättade pappa för mig en gång att "Ignorance is bliss". Jag kan inte annat än att hålla med honom. Med kunskap följer ansvar, som dem säger, och jag vet att jag inte borde göra så här.
Det är väl meningen att jag ska svälja allt jag ser och vet och försöka dra mitt stå till stacken men det är så otroligt svårt att inte lägga allt på sina egna axlar. Det känns som att jag håller på att falla sönder och samman när jag tänker på allt lidande, all död och plågan som pågår i världen.

Jag vill bara skrika ut till varenda jävla fegis som vet men inte vågar, eller ännu värre. Som vet men inte bryr sig.
Jag skiter fullständigt i om det är mycket protein i lik. Jag skiter fullständigt i om man kan få näringsbrist om man inte äter lik. Jag skiter fullständigt i om lik är gott. Jag skiter fullständigt i om det inte skulle finnas mat till alla om vi slutade mörda oskyldiga varelser. Och jag skiter fullständigt i om alla Sveriges vargar och vildsvin skulle springa i din trädgård.

Vi DELAR för i helvete på den här planeten! Vi äger inte den! Vi har funnits här ett ögonblick av jordens historia. Innan vi fanns, vem fan tog hand om jorden då? Vem fan höll ordning på att bestånden hölls nere? Inte fan var det vi iallafall. Naturen är en kraft som är för stor för oss att förstå. Men med det sagt ger det inte oss rätt att inbilla oss att naturens ordning skulle falla om inte vi hjälpte till. Det finns två anledningar till varför jakt utövas idag.

1. Nöjet att mörda en oskyldig varelse. Dem kommer i brallan när skottet fyras av och dem blir prisade och huvuden hängs upp som en trofé. "Titta här, vad duktigt jag var! Jag sköt ihjäl den största och finaste älgen i hela skogen när jag låg gömd bakom en buske på långt avstånd och feg som jag var avfyrade jag ett skott utan att älgen ens visste att jag fanns där. Jag är så otroligt modig och detta är en otrolig prestation".

2. För att hålla nere beståndet. Ännu ett sätt för människan att leka Gud. Naturen sköter, som jag skrev om tidigare, detta själv, och har alltid gjort. "Men, då kommer det ju att bli för många älgar och dem kommer att inkräkta på våra marker och springa på våra vägar!" Nämen oj, lilla vännen. Har du någonsin tänkt på att det kanske är vi som inkräktar på deras marker, så som vi brer ut oss och tar plats på den här jorden? Har du någonsin tänkt på att vi delar den här planeten med andra varelser som har funnits här bra mycket längre än vi och att våra vägar egentligen inte är våra? Och vem bryr sig om vi kanske istället sänkte hastighetsgränsen till 30 km/h på alla vägar så att vi har gott om tid att se om en älg eller ett rådjur passerar "vår" väg? För det första skulle vi spara på miljön, för det andra, vad fan har du så bråttom till? Vi har all tid i världen.

Och detta massmord som sker varje dag runtom i världen på alla djur.
Jag kan säga såhär. Man får renare protein från bla bönor och kikärtor än vad man får av lik. Man får inte näringsbrist om man inte äter lik, om man ser till att äta rätt. Lik är gott, men det är så mycket annat också. Och som det är nu så svälter halva jordens befolkning trots att vi mördar så många djur, för att vi är så jävla giriga och vägrar dela med oss. Om vi istället ersatte alla slakterier och betesmarker med åkrar och fält där vi odlade grödor och delade lika, hade det räckt gott och väl till hela jordens befolkning. Det finns tillochmed vetenskapliga studier som styrker det.

Enda anledningen till att vi mördar så många oskyldiga djur, odlar dem som grönsaker och ser på dem som enbart produkter är för att tillfredställa våra smaklökar. För vi BEHÖVER INTE kött för att överleva. Vi behöver inte kött för att må bra. Vi behöver inte kött alls.

Så ni som vet, men inte bryr er, inte gör något åt det, eller är för svaga i sinnet för att avsäga er en så enkel sak som att sluta äta lik, bara för att det är gott, för någon annan giltig anledning finns inte, ni är inte människor. Ni är mördare, ett virus som äter på den här planeten, och framför allt så är ni pinsamma. Och vill ni pröva mig med era tusen argument för köttätande, be my fucking guest. Jag garanterar att jag knäcker dem argumenten gång på gång.

Om man jämför djurhållningen idag med dåtidens fångläger under andra världskriget, så finns inga skillnader. Tycker ni det är hemskt, då ska ni veta vad djuren går igenom varje dag bara för att ni tycker att dem är goda att äta. Känner ni inget när ni ser den här utställningen, då är ni inte värda att leva.
http://animalrights.se/wallsofglass/

Homo sapiens är inte mer värda än någon annan varelse på den här planeten, men vill ni säga annorlunda säger jag samma sak här, be my guest. Jag knäcker er även där, för ni är ju naiva som ens tänker tanken.

Piss är vad det är! Piss är vad ni är! Fy fan!

Kommentarer
Postat av: Biotika

Jag håller med dig om alltihopa, det vardagliga djurförtrycket får mig att vilja spy. Jag fattar inte vad det är för fel på folk!

2009-03-28 @ 19:41:32
URL: http://0biotika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0