Snödriva bredvid O'learys



Idag kliver jag upp och jämrar mig gång på gång. Innan jag ens hunnit vakna till ordentligt så har det redan ringt tre personer och stört mig. Har dem glömt bort att jag jobbar?

Jag tog med mig mina kärleksmums och Diva och tog bussen till juneporten. Där står en volvo med tillhörande släpvagn parkerad framför O'learys och inuti släpvagnen låg det, från golv till tak, bara snö. Och fyra personer står med varsin snöskyffel och bygger en stor driva, snabbt som attan, och ingen av dem såg vidare glada ut.

Jag tittade med stor entusiasm på de tre männen och kvinnan medans jag väntade på att min anslutande buss skulle hitta fram till hållplatsen.
När min buss kom så kunde jag inte låta bli att i förbifarten fråga kvinnan varför dem skyfflar snö. Jag fick ett lagom sarkastiskt svar tillbaka.
"Vi håller på att bygga en snödriva så vi kan åka skidor ikväll".

Eftersom jag hade förväntat mig ett ärligt svar kände jag mig förolämpad och kände för att ringa polisen, bara för att jag blev så sur. Men idag är inte en dag att vara tjurskallig på, även om den har börjat dåligt.

Jag säger tack och hej till mina kollegor och pallrar mig hem efter en tre timmar lång fikapaus.

Jag ville verkligen veta varför dem skyfflade snö utanför O'learys. Jag kan verkligen inte komma fram till något vettigt.
Varför tror ni dem gjorde det?

Kommentarer
Postat av: Ralle

De kanske ska ha en herre på täppan tävling inom fyllan?

eller något sånt, eller så kanske de ska skapa något "vackert" utav snödrivan :P

jag vet ej ><

2009-02-20 @ 19:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0