Att försöka bli vegan



Det är svårt att bli vegan, det är som att vända upp och ner på hela sitt liv och glömma allt man tidigare visste om mat.

Nu sitter jag här med en tallrik müsli med sojamjölk och bananer, en hembakad vegansk scone och en skivad apelsin. Jag hittade verkligen ingenting att ha på min smörgås så det fick tyvärr bli ost. Så idag sprack det igen.

Natalia fyller år idag så jag ska göra potatisgratäng med sojamjölk, och om jag orkar så åker jag till affären och köper lite ingredienser till min hoummus. Kikärtorna står as we speak och puttrar på spisen. Jag älskar att äta nyttigt. Fast.. åh.. vad gott, jag ska göra palsternacksbiffar idag! Det är så gott! Natalia vill ha kyckling (usch).

Nu ringde precis en man på min annons på blocket: http://www.blocket.se/vi/19350485.htm?ca=17_s
Vi pratade rätt länge men efter ca 10 min kom det fram att han hela tiden trott att jag bodde i Göteborg? Visserligen skrev jag om att jag skulle utbilda mig i Göteborg men annonsen är ju upplagd i Jönköping?
Konstigt, och sorgligt. Jag som ville tjäna pengar..

Men nu ska jag handla och laga mat till Natalia.

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0